Ice hockey and the Super Bowl - Reisverslag uit Burlington, Verenigde Staten van Willem Jong - WaarBenJij.nu Ice hockey and the Super Bowl - Reisverslag uit Burlington, Verenigde Staten van Willem Jong - WaarBenJij.nu

Ice hockey and the Super Bowl

Door: Willem

Blijf op de hoogte en volg Willem

12 Februari 2015 | Verenigde Staten, Burlington

In de week van 20 januari op het lab vooral veel westernblots gedaan. Vrijdags zijn we met de een aantal van het lab (Andrew, Bob, Caspar, Dave, Danyal en ik) bij Brannan’s geweest om te lunchen. Hier hadden ze erg lekker hamburgers. Voor ’s avonds hadden we kaartjes voor de IJshockeywedstrijd tussen UVM (rank #12) en Boston University (rank #3). Dat was erg leuk. Alle studenten zaten in een vak en kregen dan die opblaasstaven om mee te klappen en er was ook een band die de hele tijd stond te spelen. Helaas had UVM met 4-2 verloren. Daarna nog samen met Caspar, Jana, Cheryl, Martina en Bob naar The Three Needs geweest om iets te gaan drinken. Zaterdagmiddag samen met Cheryl en Caspar een heel eind langs het meer gelopen. De eerste 10-tallen meters van het meer bestond uit aan elkaar gevroren ijsschotsen. Ook nog een erg mooie zonsondergang gezien. ‘s avonds samen met Caspar, Jana, Cheryl, Martina, Bob en Andrzej (een vriend van Bob) eerst naar Drink geweest en vervolgens naar Metronome geweest. Toen het daar om twee uur dicht ging (alle bars en clubs gaan hier om twee uur dicht) zijn we naar het rugby house (huis waar alle UVM rugby spelers wonen) geweest. Martina wist van haar roommate dat daar ook een party zou zijn. Toen we daaraan kwamen was het al ver af gelopen. Er liepen zatte mensen rond, ze waren net iemand aan het kaal scheren, de vloer was een grote modderzooi en overal, maar dan echt overal in elke kamer waren mensen. Uiteindelijk zijn we hier heel even gebleven en hebben Martina, Caspar, Bob en Cheryl nog staan bier pongen. Vervolgens zijn Bob en ik nog mee naar Caspar en Cheryl gegaan om Bob te laten hoe je na het uitgaan nog eieren (en hotdogs) moet gaan bakken.
In de week van 26 januari ook veel westernblots uitgevoerd, en ook op zaterdag en zondag naar het lab geweest om experimenten te doen. Zondagsavond naar het nieuwe huis van Bob en Andrew geweest. Ze hadden een kleine feestje gegeven om samen de Super Bowl (American Football finale) te kijken. Dit jaar moesten de New Engeland Patriots en Seattle Seahawks tegen elkaar spelen. De overwinning ging naar de Patriots. De Super Bowl is bijna zijn eigen feestdag en meer dan 114 miljoen Amerikanen kijken dit op tv. Het is een enorme show, het volkslied aan het begin van de wedstrijd wordt gezonden door een bekend iemand (dit jaar Idina Menzel (van Frozen)) en gedurende de pauze halverwege wordt er een compleet podium opgebouwd en wordt er bijna een concert gegevens (dit jaar door onder andere Katy Perry).
In de week van 2 februari niet zo heel veel bijzonders gedaan. Op donderdag ons wekelijkse Wie is de Mol-avond gehouden, waarbij we eerst samen iets lekker gaan koken, om daarna onder het genot van warme chocomel Wie is de Mol? te gaan kijken.
De week van 9 februari was ook niet zo heel bijzonder. Wel op woensdag tijdens de labmeeting een presentatie gegeven over mijn tot nu toe behaalde resultaten. Donderdags zijn Caspar en ik samen met Danyal naar de Costco (een super grote Sligro) geweest om daar een rond te kijken en te gaan lunchen. De Costco staat bekent om zijn lekker hotdogs, en ze waren inderdaad ook erg lekker. Vrijdags na het werk meteen naar het vliegveld gegaan omdat vanuit daar onze bus naar ons volgende stedentrip vertrok.
Hoe het weer hier is? Het kan hier zo ontzettend koud zijn. Soms komt de temperatuur voor dagen niet boven de -15°C, op andere dagen is het lekker warm met -5°C. Het is al weken, zoniet maanden niet of nauwelijks boven de 0°C geweest. Het koudste tot nu toe dat ik heb gezien is -24°C met een gevoelstemperatuur van -32°C. Ook heeft het regelmatig gesneeuwd, maar gelukkig zijn de daar hier heel goed op voorbereid dus levert dat nauwelijks problemen op.

• 01 Maart 2015 - 10:56

Frank En Corné :

The American Lifestyle ... Volgens mij ben je compleet ingeburgerd daar. (Met burger in figuurlijke en letterlijke zin ) zullen we vast een jaarkaart Tilburg Trappers voor je reserveren voor het volgende seizoen? Zekunnen wel wat fans gebruiken denk.
    Geniet van de citytrip..... We horen snel wel waarheen je nu onderweg bent!! Nieuwsgierig !

• 01 Maart 2015 - 10:56

Frank En Corné :