Finally Spring - Reisverslag uit Burlington, Verenigde Staten van Willem Jong - WaarBenJij.nu Finally Spring - Reisverslag uit Burlington, Verenigde Staten van Willem Jong - WaarBenJij.nu

Finally Spring

Door: Willem

Blijf op de hoogte en volg Willem

12 April 2015 | Verenigde Staten, Burlington

In de week van 23 maart niet zo heel veel bijzonders gedaan. Donderdags had ik een cursus die ging over het werken met muizen waarvan het immuunsysteem niet optimaal werkt of die geen immuunsysteem hebben. Dit om te voorkomen dat de muizen ziek worden. Na de cursus met Danyal en Caspar opnieuw naar de Cosco geweest om nog wat boodschappen te doen en te lunchen. Zondags hebben we voor de derde en laatste keer geskied. Martina ging nu ook mee. Voor de les hadden we een beetje op de piste geoefend waar we de vorige keer de les op hadden gehad. Dit ging redelijk goed. Tijdens de les hebben we deze piste nog een keer gedaan, en natuurlijk heb ik nu nog een keer de bomen geraakt. De leraar dacht dat we het goed genoeg konden om helemaal naar de top van de berg (950) te gaan en vanuit daar weer 300 meter naar beneden te skiën. Vanaf de top hadden we en heel mooi uitzicht over het gebied en we konden zelf het meer zien liggen. Het eerste stuk van de piste naar beneden was nog best wel eng aangezien er nog een paar steile stukken in zaten. In het eerste stuk ook nog een aanskieing met Cheryl gehad. De rest van de pist ging best redelijk. Het laatste stuk was ook erg leuk. Dit was een brede, licht glooiende, erg rustige piste war je erg hard naar beneden kon. Inmiddels was de les al over, maar de leraar was zo aardig om nog een keer met ons naar boven te gaan met een andere lift, zodat we nog een keer op het laatste stuk zouden uitkomen. In de route die we nu hadden zat een erg steil stuk, maar ook dit ging erg goed. Op het brede laatste stuk geprobeerd om zo snel mogelijk naar beneden te gaan. Na de les ben ik nog een keer met Martina van de laatste piste af gegaan. Hierna was het tijd om de skies terug te brengen en om nog iets te drinken voordat we weer naar huis gingen.
Aan het begin van de week was de temperatuur nog onder het vriespunt, maar gedurende de week liep the op tot een graad op 10.

De week van 30 maart was ook niet zo heel bijzonder. De temperatuur begon wel langzaam op te lopen. Vrijdags was dan ook de eerste echte lekker warme dag. Het was bijna 20 graden. Iedereen liep al meteen in een T-shirt en korte broek rond. Na het werken zijn Caspar, Jana en ik (Cheryl was in het ziekenhuis omdat ze ziek was) naar het meer gelopen en vervolgens naar de Shopping Bag. Hier schijnen ze de beste burgers van heel Vermont te hebben. Het was een kleine oude vieze supermarkt waar ze een mini-hamburger-maak-hoek in hadden gemaakt. Het ligt een de wijk Old North en daar wil je ook niet dood gevonden worden. Terwijl we stonden te wachten kwamen er ook allemaal rare figuren binnen en Caspar zag dat ze net voor de deur drugs stonden te dealen. Maar ja, je moet over hebben voor de beste hamburgers van Vermont. We hebben ze bij Caspar thuis opgegeten en ze waren inderdaad erg lekker.

De week van 6 april was ook niet zo heel bijzonder. We zijn we erg achter gekomen dat de experimenten van de afgelopen weken niet het gehoopte resultaat hebben opgeleverd. Eigenlijk hebben we geen idee wat de conclusie van de resultaten is. Behalve dan dat we het niet kunnen gebruiken. Tijdens deze experimenten hebben we geprobeerd om bepaalde delen van eiwitten te labelen met speciale reagentia. Deze speciale reagentia kunnen we vervolgens laten binden aan minuscule bolletjes. Als we deze bolletjes op een bepaalde manier wassen, raken we alle eiwitten in de samples kwijt behalve die gelabeld zijn aan de reagentia. Deze eiwitten kunnen we vervolgen identificeren met antilichamen. Ook kijken we naar een bepaalde signaal pathway in de cellen. Van deze pathway kunnen we het eindproduct en een tussenproduct meten en hieruit kunnen afleiden wat er met de pathway in de cellen gebeurd. Echter zien we in alle drie de experimenten vreemde resultaten en we denken dat er meer in de cellen gebeurd dan dat we denken en dat de methode met de reagentia complex is dan dat we dachten. Nu gaan we proberen het proberen met een andere methode. Vrijdags hadden Caspar, Jana en ik meteen na het lab boodschappen gedaan en vervolgens bij Jana een pizza gegeten en film gekeken. Cheryl kwam ook nog even langs om mee pizza te eten, maar moest daarna al snel naar het lab om een experiment af te ronden. Zondags had ik Danyal geholpen met overhuizen. Hij had zelf alle kleinere dingen gedaan, maar nu moesten alle grote spullen nog gedaan worden. Hij had de pick-up truck van Andrew geleend en we hoefde maar drie keer op een neer te rijden, voordat alles over gehuisd was. Vervolgens hebben we bij de McDonalds nog wat gedronken. Nadat we de truck hadden terug gebracht zijn we nog naar een park net ten zuiden van Burlington geweest. Dit zou erg mooi moeten zijn en het zou bekend staan om ze vogels. Waarschijnlijk was het nog te vroeg in het jaar, want er waren geen vogels te bekennen. Het park lag aan de rand van het meer en je had heel mooi uitzicht over de bergen aan de andere kant. Zeker nog een keer de moeite om terug te komen.
Het weer de afgelopen week was erg raar, maar volkomen Vermonts. De ene dag was het zonnig en warm met 17 graden. Terwijl er de volgende dat weer een laag sneeuw ligt en het -10 is. Een dag later is er alleen maar regen, gevolgd door opnieuw een zonnige warme dag. En dan weer en dag sneeuw. En dat allemaal in een week. Maar het blijkt dat dat volkomen normaal is voor een Vermontse lente.