21st birthday - Reisverslag uit Colchester, Verenigde Staten van Willem Jong - WaarBenJij.nu 21st birthday - Reisverslag uit Colchester, Verenigde Staten van Willem Jong - WaarBenJij.nu

21st birthday

Door: Willem

Blijf op de hoogte en volg Willem

19 Januari 2015 | Verenigde Staten, Colchester

Afgelopen week nog langer op de cellen gewacht om ze te kunnen uitplaten voor de volgende experimenten. Ondertussen een nieuw binnengekomen antibody getest en gekeken wat de optimaalste omstandigheden om het bij te gebruiken. Ook nog wat geoefend op de muizen. Dinsdags had ik koekjes gebakken om woensdag mee naar de labmeeting te brengen. Iedereen vond ze zo lekker dat ik de overschot donderdags ook maar mee heb genomen naar het lab. Vrijdag kwam Cindy zelfgemaakte koekjes brengen voor mijn verjaardag.
En zaterdag was het mijn verjaardag. ’s Ochtends eerst met thuis geskypte, ’s middags lekker een boek gelezen en ’s avonds samen met Jana, Cheryl, Caspar, Matt, Niki, Andrew en Donielle, Bob en Sarah weesten bowlen. Nou ja, dat was het plan maar toen we daar aankwamen zouden we nog 2 uur moeten wachten voordat we een baan toegewezen zouden krijgen. Dus toen zijn we maar eerst weesten lasergamen. We hadden met 11-en een team, het andere team was met 7-en en toch hadden we nog verloren. Maar ja, het was wel. Daarna in de bar een biertje (nu eindelijk legaal) gedronken en daarna konden we gaan bowlen. We hadden twee banen, maar we spelen allemaal tegelijk op beide banden. Hierdoor moest je soms tegelijk op beide banen spelen. Ondertussen had Matt om laten roepen dat het mijn verjaardag was (maar ik was niet de enigste, het leek wel op de wok in Baarle-Nassau). Om half 12 waren we klaar met bowlen en zijn we naar een leuke, gezellig avond weer naar huis gegaan.
Zondags nog even na het lab geweest om het media van de cellen te verversen. Rond vijf uur samen met Anne-Marie naar Leonardo’s Pizza gelopen om pizza te gaan eten, maar toen we daar aankwamen zagen we daar niet konden eten. Via Church street terug naar huis en daar toen maar Leonardo’s pizza besteld. Toen de pizza er was, deze opgegeten onder het genot van een film.
Maandag was het Martin Luther King-dag en waren we vrij. Eerst boodschappen weesten doen en daarna (toch) naar het lab om naar de cellen te kijken. Echter nu zagen ze er allemaal dood uit! Waarschijnlijk hadden we te weinig begin cellen geplaat waardoor ze zich unhappy voelde en dood zijn gegaan. Ach ja, vrijdag kunnen we opnieuw platen en het experiment dan uitvoeren.

Het weer is de afgelopen weken zeker anders geweest als in Nederland. Afgelopen weekeind was het tussen de 0 en 5 graden Celsium en dit voelde al bijna aan als lente. Het was echt warm. De laatste tijd is het voornamelijk tussen de -5 en -15 geweest en dan waaide het ook nog een beetje waardoor het veel koude aanvoelde. Af en toe zijn er echt koude dagen waarop het kwik tot onder de tussen de -15 en -20 of nog kouder is. Het record dat ik tot nu toe heb gezien -23 met een gevoelstemperatuur van -32 en dan is het echt koud. De sneeuw valt wel mee. Op de twee grote sneeuwbuien in november en december heeft het nog wel regelmatig gesneewd, maar niet meer zo veel. Gelukkig strooien ze hier erg veel (zoveel dat de strepen op de weg niet meer zichtbaar zijn omdat de rijbaan net zo wit ziet) en ook schuiven ze erg goed. Voor half negen 's ochtends zijn zelfs de voetpaden al ver sneeuwvrij. Ze zeggen hier dat januari de koudste maand is, dus hopelijk hebben we het ergste al gehad!