De lange reis ... - Reisverslag uit Brussel, België van Willem Jong - WaarBenJij.nu De lange reis ... - Reisverslag uit Brussel, België van Willem Jong - WaarBenJij.nu

De lange reis ...

Door: Willem

Blijf op de hoogte en volg Willem

23 Augustus 2014 | België, Brussel

... begint nu echt. Zaterdag om half 6 ging de wekker. Om zeven uur weggebracht door Liesbeth en Berry naar Brussel Airport. Onderweg nog tanken bij Waarloos, maar dat bleek waardeloos want we kregen geen druppel benzine. Iets voor negen kwamen we aan op het vliegveld en kon de koffer al worden ingecheckt. Net na ons had Jana haar koffer ingecheckt en samen hebben we nog een kopje koffie gedronken. Toen was het toch echt tijd om afscheid te nemen van Liesbeth en Berry en door de douane te gaan. Eerder stonden hier rijen van hier tot Burlington, maar nu konden we zo doorlopen. Bij de gate hebben we gewacht totdat we het vliegtuig om half twaalf eindelijk in konden. Om stipt twaalf uur steeg ie op. De reisduur was ongeveer zeven en half uur. Precies lang genoeg om The Muppets Most Wanted, Shrek de Musical, Mr. Peabody & Sherman en The Grand Budapest Hotel (op een kwartier na) te kijken. In Washington DC op Dullas International Airport aangekomen moesten we door de Immigration, toen de koffer op halen (Dat ging bij mij al bijna fout. Door een defecte labelscanner kwamen niet alle koffer van de vlucht op de band. Op advies van de infobalie wilde we net doorgaan naar de douane, maar besloten toch nog een keer te kijken. En toen kwamen net gelukkig de vermiste koffers van vlucht UA951 en daar zat de mijne gelukkig tussen.) hierna konden we de koffers meteen weer inchecken voor de vlucht naar Burlington, toen moesten we door de douane (met bodyscan en al) en vervolgens meer dan een half uur lopen naar de gate. De vlucht naar Burlington zouden we afleggen met een klein propeller vliegtuigje en duurde maar anderhalf uur. Om zeven uur lokale tijd (1 uur 's nachts Nederlandse) kwamen we aan op Burlington Airport. Hier werden we opgehaald door een busje dat ons naar het hotel, Holiday Inn Express, heeft gebracht. Hier aangekomen hebben we ingecheckt, gedoucht en zijn we op tijd naar bed gegaan. Maar niet voordat het thuis hoekje was ingericht met onder andere de foto van het afscheidsfeestje (zie foto). Morgen gaan we lekker niets doen en uitrusten naar deze ruim 19 uur durende reis.