Mooiste plekje ter wereld, UVM Police & Halloween - Reisverslag uit Burlington, Verenigde Staten van Willem Jong - WaarBenJij.nu Mooiste plekje ter wereld, UVM Police & Halloween - Reisverslag uit Burlington, Verenigde Staten van Willem Jong - WaarBenJij.nu

Mooiste plekje ter wereld, UVM Police & Halloween

Door: Willem

Blijf op de hoogte en volg Willem

02 November 2014 | Verenigde Staten, Burlington

De 9de week in de USA bestond uit voornamelijk Western blots uitvoeren, en een ELISA. Uit de resultaten bleek dat receptoren op de cellen, die we aan het meten waren, geactiveerd waren. Ook in de controle cellen, waar dat niet het geval zou moeten zijn. Daarom heeft Milena wat experimenten herhaald, zij kreeg wel de goede controles, maar de rest van de resultaten waren hetzelfde. Daar schieten we dus nog niet veel mee op. Nu dus opzoek maar de rede waarom de cellenreceptoren geactiveerd zijn. Mogelijk ligt het aan het medium. Nu dus nieuw, net iets anders medium bestellen en opnieuw proberen. Op vrijdag had ik geen experimenten in de planning, dus echte stageklusjes gedaan, zoals buffers maken, opruimen en het glaswerkrek herindelen.
Zaterdags lekker de hele dag niets gedaan. Zondagmiddag een wandeling gemaakt over de Bike Trail langs Lake Champlain. Het was de bedoeling om een uurtje te gaan wandelen, maar dat werden er ruim drie. Eerst naar het Waterfront gelopen via downtown en toen via de Bike Trail noordelijk naar North Beach. Daar aangekomen via een bospadjes over een landtong naar de punt ervan gelopen om te kijken of het mogelijk was om vanuit daar foto’s te kunnen maken van Burlington. Dat ging echter niet zo goed, maar op de punt aangekomen wel het mooiste plekje ter wereld gevonden wat ik ooit heb gezien. Het was een klif, 10 meter recht naar beneden met onderaan een keienstrand. En dan niet zomaar keien, zo groot als auto’s. Het water was het kraak helder en op en tegen de klif groeide mooie bomen. Het was er super stil, op de slaande golven tegen de keien aan na. De bovenste helft van de klif bestond uit een massieve gele/bruinige steenlaag, daaronder dunne lagen pikzwart gesteente. Al met al supermooi, maar met geen pen (of toetsenbord, Peter!!) te beschrijven. Ook op de foto’s komt het niet over zoals het er was. Maar ja, inmiddels begon het te regen en moest ik nog ruim een uur teruglopen. Onderweg bij een Papa John’s een pizza gehaald en thuis lekker opgegeten.

Maandags en dinsdags op het lab weer een beetje klusjes gedaan aangezien de cellen nog niet confluent genoeg waren om te gebruiken. Dinsdag ook naar een presentatie van Prema, bij wie we de eerste week hebben verbleven, geweest. Ik heb haar nog nooit zo lang zo serieus gezien. Normaal lacht ze om de 30 seconden en zegt ze om de twee minuten, ‘no, i am just joking’. Woensdag weer een exposure experiment gedaan met de cellen, en donderdag en vrijdag ELISAs op de samples uitgevoerd. Woensdag ook kennis gemaakt met Caspar en Cheryl, twee Nederlandse studenten van Maastricht Universiteit. Caspar komt op hetzelfde lab als ik, en Cheryl op het lab bij Jana. ’s Avonds ook onder het genot van een pizza (alweer) bij Jana een film gekeken.
Vrijdags, 31 oktober, was het Halloween. Verschillende mensen in de labs op dezelfde verdieping waren verkleed. Zo liep er een wolf rond en was een van de professors half heks half clown. Ook kwamen een legopoppetje en een scheidsrechter snoep uitdelen in de labs. Milena had ook een pot met snoep meegenomen voor op het lab (mag je wel eten op het lab? ;) ).
Toen ik vrijdags ook het labafval buiten op het loading deck ging weg gooien, liep er voor mij een rare, zwerverachtige man, die ook naar het loading deck wou, maar toen ik mij zag snel doorliep naar het andere gebouw. Toen ik buiten het afval had weggegooid, stond ie binnen bij het afval in dozen met ordners te snuffelen. Terug op het lab vertel ik dat tegen Bob en Andrew, waarna Andrew de UVM Police belt (de University heeft zijn eigen politie-, en ambulancedienst). Ondertussen had Milena dit ook gehoord en die wou die man zien, dus met Milena terug maar die man was al weg. Vervolgens weer terug aan het werk. Maar toen kwam iemand Andrew halen omdat de UVM Police er was en ze een man bij het afval hadden gevonden. Vervolgens kwam Andrew mij weer halen, zodat ik zeggen of het die man was die ik had gezien of niet. Het bleek uiteindelijk wel die man te zijn, maar het was geen gewone zwerver. Bleek het een oud-medewerker te zijn voor meer dan 20 jaar hier heeft gewerkt! (En toch leek het op een zwerver!!!!) Geen idee wat ie er nog te zoeken had. Later bleek dat Jos hem ook in de gang in de afvalbakken had zien graaien. Ook dook er een paar weken geleden een rare man op in het microscopielab, die tie helemaal over hoop heeft gehaald en al het eten heeft opgegeten wat er in de kantinekoelkast lag. Volgens Carrie moesten ze toch maar iets meer aan de beveiliging gaan doen.
Vrijdagsavond waren Jana en ik uitgenodigd op Andrews Halloween-party. Jana had een piratenpak van Jos geleend, maar ik had nog niets. Maar toen had Jana het idee om als biohazard te gaan. Op het lab een gele labjas, mondkapje, handschoenen, haarnetje, een hoop biohazardstickers en een biohazard waste afvalzak meenomen en daar een kostuum van geknutseld. ’s Avonds samen met Jana en Matt naar Andrew gelopen. Onderweg ging Matt nog wat bier halen, maar dat ging niet zomaar. Ze het niet wilden geven omdat ze Jana ID niet accepteerde (je moet hier 21 voor zijn, ook al is ze ouder; ik had buiten gewacht). Vervolgens van jassen geruild en toen kreeg Matt het wel mee (nu had Jana ook buiten gewacht). Vervolgens verder gelopen naar Andrew, Jana en ik nu 50 meter achter Matt omdat hij anders problemen kan krijgen als hij met ons met alcohol rondloopt (en er was super veel politie op straat). Bij Andrew aangekomen moesten we eerst een shotje whisky drinken, mocht nog niet een mij jas uit doen. Het was een hele gezellig avond, we waren aardige mensen en zijn huis had bij ook leuk versier. Zelfs had hij een zelfgemaakt samoerai-pak aan. Bob, ook van het lab, was een half vrouwelijke half mannelijk houthakker, met halve baard, lang haar en een geschoren been. Tegen eenen te voet naar huis met Jana en Matt, aangezien de taxicentrales niet opnamen of ophingen.
Zaterdagmiddag met Jana naar de U Mall, daarvoor jassen en handschoenen gekeken, maar alleen een trui gekocht. Dat mocht ook wel want het weer was verschrikkelijk. Een paar graden boven 0 met regen en harde wind. ’s Avonds met Jana, Matt, Nikki (Matts bijna vriendin en ook Nederlandse), Caspar en Cheryl uit eten geweest bij The Vermont Pub en Brewery. Daar nu fish and chips op, was echt lekker maar ook veel. Daarna nog bij een eetcafétje iets weesten drinken.
Zondags met Jana, Caspar en Cheryl naar de U Mall geweest omdat hun nog iets nodig hadden voor hun appartement, en ik nou nu echt een jas en handschoenen. Over je jas waren we niet zeker of ie wel warm genoeg was voor van de winter, die nog maar niet gekocht (later wel via internet besteld), maar wel handschoenen en een muts meegenomen. Vandaag was het ook koud, maar gelukkig was het wel droog. ’s Avons in lekker warm in bed een film gekeken.

  • 04 November 2014 - 09:35

    Jochem:

    Hee,

    Lachen dat pak! kan je voor mij wat labspullen opsturen? Kan ik er een carnavalspak van maken!

    gr,

  • 04 November 2014 - 22:46

    Frank En Corné :

    Man toch, wat moet het daar toch bijzonder zijn. Ook Halloween meemaken lijkt me super. Hier krijgen we steeds meer feestjes en activiteiten rondom Halloween maar dat kan zeker niet zo leuk zijn als het origineel daar!
    Een jas kopen lijkt me niet overbodig, maar dat merk je vanzelf wel.
    Klinkt wel alsof er heel wat testen nodig zijn voordat je een echt goede hebt gevonden. Maar ja, zo heb je wel genoeg te doen in ieder geval.

    De groeten aan alle Nederlanders daar....

    Frank en Corné

  • 08 November 2014 - 14:45

    Oma:

    Hoi Willem,

    Bedankt voor de mooie kaart, je bent mijn verjaardag dus niet vergeten.
    Jammer dat je niet bij het feestje kunt zijn, maar ik pak er wel een extra pilsje op!!!!! (haha)

    Ik lees wel in je verslag dat je het er goed naar je zin hebt. Er zijn al 9 weken voorbij.
    Van het laboratorium snap ik niet veel, maar voor jou wel interessant en leerzaam.

    Hopelijk krijg je het niet te koud en komt er niet teveel sneeuw.

    Hier is het nog mooi weer.

    Tot volgende keer,

    groetjes,

    Oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Willem

Actief sinds 20 Aug. 2014
Verslag gelezen: 382
Totaal aantal bezoekers 16742

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2014 - 14 Juli 2015

Stage USA

Landen bezocht: