Bubble-football, apple picking and snakes - Reisverslag uit Burlington, Verenigde Staten van Willem Jong - WaarBenJij.nu Bubble-football, apple picking and snakes - Reisverslag uit Burlington, Verenigde Staten van Willem Jong - WaarBenJij.nu

Bubble-football, apple picking and snakes

Door: Willem

Blijf op de hoogte en volg Willem

22 September 2014 | Verenigde Staten, Burlington

Voor zaterdagmiddag stond er bubble-football op het programma met Jana, Sarah en wat van Sarah’s vrienden. Het werd wat uitgesteld omdat het zo verschrikkelijk koud en regenachtig was, maar aan het eind van de middag moesten we er dan toch aan geloven. Bubble-football is gewoon voetbal maar dan met je bovenlichaam in een grote plastieken bal. Erg grappig om te doen omdat je voordat je het weet ondersteboven over het veld rolt na een tackel. Wel is het erg vermoeiend omdat je zo’n bal moet mee sjouwen. Bij terugkomst vonden Jana en ik wel dat we een pizza verdiend hadden, en niet zomaar een pizza maar een Leonardo’s pizza! De beste die je hier kunt vinden. De avond afgesloten met een film.

Zondag is wasdag. Bij/met Jana en Matt de was gedaan. Daarna met Jana naar de University Mall geweest. Daar wat rondgekeken en voor Jana nieuwe sportkleren gekocht. Vervolgens naar het lab om voor maandag een experiment voorbereiden. Jaja, je moet er wat voor over hebben op je vrije dag. Vervolgens naar huis, om vervolgens meteen door Anne-Marie weer me naar buiten gesleurd te worden. Het was vandaag wel koud, maar gelukkig scheen de zon en was het droog. Mooi weer voor een wandeling naar het meer (super mooi uitzicht over het meer met de bergen aan de overkant op de achtergrond en een stralende zon), Ben&Jerry’s (voor een verrukkelijk vanille-chocolade-deeg-ijsje) en naar Starbucks (Anne-Marie had wifi nodig). Vervolgens terug naar huis gelopen en daar nog een gezellige avond gehad.

Op maandag, dinsdag en woensdag op het lab vol aan de bak. Er stonden ELISA’s op het programma. (met een ELISA kun je tot een miljoenste gram eiwit aantonen met behulp van antilichamen) Eén ELISA duurt zo’n zes uur, een hele dag werk dus. Tussen door ook nog celkweek gedaan en met Aida naar de muizen geweest (er zijn drie nestjes met babymuisjes). Voor donderdag en vrijdag stond er een Westernblot op het programma. Na twee dagen werken bleek het resultaat niet te zijn zoals verwacht, maar vermoedelijk komt dit doordat we niet alle celkweek omstandigheden optimaal hadden. Volgende week nog een keer opnieuw proberen dus.

Verder kwam dinsdagavond de moeder van Anne-Marie, om woensdagochtend al vroeg te kunnen beginnen met het poetsen van het huis. Dinsdagavond had me uitgenodigd om samen met haar en Anne-Marie te gaan uiteten. We zijn naar Mc Gillicuddy's Alehouse geweest, een soort sportcafé/burgerrestaurant waarbij elke tafel drie tv’s heeft om drie verschillende wedstrijden honkbal tegelijkertijd te kunnen kijken. Daar een super lekkere kalkoenhamburger op en gezellig gebuurt.

Zaterdagochtend met Jana, Matt, Eliana en Krithika naar Shelburne Orchards geweest, voor apple picking. In het appelseizoen kun je weekeind bij kwekerijen zelf je appels gaan plukken. Ook hebben ze er pompoenen, appelsappen en andere eigenmakelij producten. Ik heb ook een pompoen gekocht om er pompoensoep van te gaan maken. Kijken of mij dat lukt. Vervolgens zijn we naar de markt in Shelburne, plaatje ten zuiden van Burlington, geweest. Daar whisky geproefd, en het was nog een eens middag!! Schandalig. Op de terugweg nog bagels gehaald, soort opengesneden donut met iets van alles ertussen. ’s Avonds nog een film bij Jana en Matt gekeken.

Zondagochtend lekker niks gedaan, op een poging tot schijven van het projectplan na. Net na de middag naar het lab geweest om de ELISA voor maandag voor te bereiden en om de cellen van Milena met acrolein te behandelen. Vervolgens een wandeling gemaakt. Het was de bedoeling om op en neer naar Winooski Falls te lopen om vanaf de brug over de rivier foto’s te maken. Echter liep dit wat uit de hand. Aan de andere kant van de brug was een park en daar lag ook de stuwdam. De Winooski River was vanaf deze kant nog mooier. Winooski Fall was er niets bij. Eerst oever van de rivier aan de kant van Winooski verkent. Daar ook twee Garter Snakes tegen gekomen, een zwarte slang van ongeveer 30-40 cm en 40-50 cm met drie gele strepen. Vervolgens de andere kant van de rivier gevolg over River Walk Trail, een voetpad langs de rivier. Dit was ook erg mooi en je kon vaak erg mooi over de rivier uitkijken. Ook waren er mooie rotsplateaus door de rivier uitgesleten. Ook nog een hele boel eekhoorns gezien, alleen die laten niet zomaar een foto van zich maken. River Walk Trail liep ruim een kilometer langs de rivier. Vervolgens nog een stuk up hill naar huis. ’s Avonds bij Jana en Matt nog een film gekeken.

• 24 September 2014 - 15:38

Frank En Corné :

Hoi Willem,

Als je recept nodig hebt voor de pompoensoep ;-) weet je me te vinden

• 24 September 2014 - 19:42

Marian:

Mooie foto's als je straks weer in Nederland terug bent wat zullen de aardappels weer lekker smaken jammer dat je er zaterdag niet bij bent bij ome toon zijn feestje gr tante marian

• 28 September 2014 - 21:29

Thea En Ad:

Hoi Willem,

Ook al leren koken en een poetsvrouw geregeld?
    Goed bezig!

Hier is het weer nog steeds heel erg mooi, vandaag zelfs 22graden, normaal 16graden.

Hopelijk gaan je proeven nu wel goed, jammer van die muisjes!

Nog veel plezier en succes.

Ad en Thea