The Holidays - Reisverslag uit Burlington, Verenigde Staten van Willem Jong - WaarBenJij.nu The Holidays - Reisverslag uit Burlington, Verenigde Staten van Willem Jong - WaarBenJij.nu

The Holidays

Door: Willem

Blijf op de hoogte en volg Willem

11 Januari 2015 | Verenigde Staten, Burlington

De week na New York (week van 15 dec) op het lab nog experimenten afgerond, met Aida het genotype (welke genen) bepaald van de muizen en daarnaast ook nog verschillende operatietechnieken geoefend op muizen. Op dinsdag hadden we ook met het Pathology-deel van het departement een kerstlunch. Hierbij hadden ze super lekkere taco’s, en je kon zelf naar wens alles erop doen. Ook hadden ze hele lekkere taartjes en andere lekkernijen als dessert. Vrijdags hadden we een lunch van het hele departement, maar hier kenden we bijna niemand van. Hier zijn we dan ook maar heel even geweest. Vrijdags ook nog Jana uitgezwaaid, ze gaat voor twee weken naar haar opa en oma in Florida.
Zaterdagochtend had ik samen met Danyal nog een experiment. ’s Middags ben ik gezellig met Cheryl bij Skinny Pancake weesten gaan lunchen. Caspar kon helaas niet mee want hij had ’s middags ook nog een experiment. Bij de Skinny Pancake hadden we een lekker pannenkoek gevuld met appel en kaneel, en een soort aardappelkroketjes en een lekkere chocomel met slagroom. ’s Avonds heb ik ook bij Caspar en Cheryl gegeten en daarna heeft Bob ons opgehaald om gezellig naar Andrew te gaan. Daar hebben we gezellig gebuurt en ‘Cards against humanity’ gespeeld (een kaartspel waarmee je met een zin moet maken met kaarten die je van de andere spelers krijgt, maar dit zijn allerlei zinnen die eigenlijk te verschrikkelijk zijn om überhaupt uit te durven spreken. Vandaar ook against humanity.) Maar het was wel gezellig. Uiteindelijk door Bob weer veilig thuis afgezet.
Zondag weer naar Caspar en Cheryl want Sarah (van Cheryls lab) kwam ons daar ophalen omdat we een les Engelse scones gingen maken. Uiteindelijk viel dit een beetje tegen aangezien we maar twee minuten zelfs iets hebben gedaan, namelijk deeg kneden. En dan had ik het ook nog veel te stevig gedaan. De scones waren wel lekker, maar ik vond ze nou niet heel erg bijzonder. Na het bakken zijn we met Sarah en haar date naar Skinny Pancake geweest om nog iets te drinken en Jenga te spelen. We waren zo goed in Jenga dat we uiteindelijk geen blok meer konden verschuiven. Net toen we klaar waren moesten ze weg want ze moesten een feest voorbereiden. ’s Avonds opnieuw bij Caspar en Cheryl gegeten en ook nog een film gekeken en de was gedaan.

Maandag en dinsdag moesten we nog gewoon werken. Er stonden geen echte experimenten meer op het programma, wel hebben we nog meer geoefend op muizen.
Woensdag was het kerstavond. ’s Middags had ik besloten om te kijken of de stofzuiger die al maanden in het trappenhuis stond geprobeerd. Echter zaten alle slangen hopeloos verstopt, maar inmiddels was er zal zoveel troep uitgekomen dat ik het wel moest afmaken om de eruit gekomen troep op te ruimen. Maar het is gelukt en nu kunnen we dan ook stofzuigen. ’s Avonds kwamen Caspar en Cheryl en heb ik lekkere boerenstamppot met rookworst gemaakt. Ook hebben we nog Home Alone gekeken.
Op kerstdag hebben we, Bob, Sarah en ik, gezellig bij Caspar en Cheryl een kerstdiner gemaakt en natuurlijk ook opgegeten. Als voorgerecht hadden we scampi’s in een lekker sausje op een bedje van rucola op een bedje van pasta. Dit was al erg lekker. Als hoofdgerecht hadden we superlekker varkensvlees met een salade en aardappeltjes uit de oven. Tussen het hoofd en na waren we begonnen aan een potje monopolie. Het nagerecht bestond uit pompoentaart, een andere taart en ijs. Echter hadden we al zoveel gegeten dat we dit niet eens meer op konden. Na nog heel lang monopolie gespeeld, won Bob en inmiddels was het tijd om naar huis te gaan.
Vrijdag (ze kennen hier niet echt een tweede kerstdag), zaterdag en zondag niet zo heel veel bijzonders gedaan op niets doen, een beetje voor school werken en boodschappen doen na.
Maandags kwamen Anne-Marie, haar ouders (Caroline en Marcus) en broertje (Nick(olas)) en de kat (Rea) voor een paar dagen langs. ’s Avonds ben ik samen met ze naar de ijshockeywedstrijd van Nick geweest in Highgate Center op zo’n 8 km van de Canadese grens. De game was erg leuk om te zien, vooral hoe snel dat het gaat. Als je twee keer met je ogen knippert, kan de puck van de ene kant naar de andere kant zijn gevlogen, maar helaas had het team van Nick niet gewonnen. Toen we weer terug waren hadden we pizza besteld.
Dinsdags heb ik samen met Anne-Marie en haar ouders boodschappen gedaan en voor de rest van de dag geluierd en naar de top2000 geluisterd. ’s Avonds had Marcus oesters en slakken in kruidenboter bereid. De oesters waren te eten, maar ik vond het niet echt super lekker. Het lijkt er een beetje op alsof je slijmerig zeewater drinkt. De slakken in kruidenboter waren daarin tegen wel erg lekker. Ook had hij zalm, worst en lekkere kaasjes op brood klaargemaakt. Dit was allemaal erg lekker.
Oudejaarsdag om 6 uur eerst het Nederlandse Nieuwjaar gevierd bij Matt met Niki, Ash en Kritika. Daarna heeft Matt oliebollen gebakken en ze waren bijna net zo lekker als die van de Scouting ;). Cheryl en Caspar kwamen ook nog. Daarna Game of Real Life (iets andere versie dan Levensweg gespeeld). Ik was een alleenstaande, rijke, lelijke, gezonde moeder die haar kind had vermoord en waarbij de hersens waren beschadigd door het te lang tv kijken en die iedereen heeft vermoord door een nucleaire oorlog te beginnen. Milena en Albert waren ook nog even langs gekomen. De stad ging om 12 uur vuurwerk afsteken (particulier vuurwerk of zonder toestemming is in Vermont illegaal) bij het waterfront en dit wouden we gaan zien. Maar we waren iets te laat vertrokken, want toen we nog maar halverwege waren was het al 12 uur, maar we konden het wel zien. Na elkaar Nieuwjaar gewenst te hebben en de champagne geopend te hebben werden we door de koud naar Caspar en Cheryl thuis gedreven. Hier hebben we dan ook de avond gezellig afgesloten.
Nieuwjaarsdag lekker uitgeslapen, maar nog net op tijd om de Anne-Marie en haar familie Nieuwjaar te wensen en uit te zwaaien.
Sarah vierde vrijdagavond haar verjaardag en had ons uitgenodigd om samen met haar en nog meer vrienden bij Waterworks in Winooski te gaan eten. Waterworks is een net nieuw geopend restaurant in een oude watermolen. Het zag er van binnen heel mooi uit met de bakstenen muren en houten balken. Het eten was er ook echt heel lekker. Ik had een steak en het was de lekkerste die ik ooit op heb. Als nagerecht had iemand een taart meegenomen en deze was weer echt Amerikaans! Hij was zo zoet dat je tanden er gewoon spontaan van uitvielen. Na het eten zijn we nog met een paar andere naar een gespecialiseerde wijnbar gegaan om er nog iets te drinken. Al met al was het een zeer gezellig en lekkere avond.
Zaterdag heb ik helemaal niets gedaan. Gewoon lekker de hele dag lui in een fauteuil gezeten.
Zondagavond bij Matt en Jana Galavant gekeken. Dit is een soort comedy/musical/film die ze nu in vier afleveringen hebben gesplitst en uitzenden. Het speelt zich al in Middeleeuwen, een man en een vrouw zijn gelukkig samen totdat de koning de vrouw afpakt. De man wil de vrouw terug, maar de vrouw wil ook bij de koning blijven om zijn rijkdom. Maar de koning kon de vrouwen niet plezieren en de man wou zijn vrouw terug.
De week van maandag 5 januari begon het werken weer. Echter de cellen waren donderdag pas goed genoeg gegroeid om uitgeplaat te worden en dus stond er voor vrijdag pas weer een experiment op het programma. Wel hebben Caspar en ik nog een hoop geoefend op muizen, waaronder staart injecties en het verwijderen van een deel van de lever. Donderdagavond hebben Jana en ik bij Cheryl en Caspar gegeten en vervolgens Wie is de Mol gekeken. En zaterdags hebben we bij Jana Chinees gegeten.

• 13 Januari 2015 - 17:55

Thea,Ad:

Hoi Willem,
    De kerstdagen en oudjaar ook goed doorgekomen, met veel eten en drinken. Hier was het ook weer gezellig.
    Ik denk dat je 20kg bent aangekomen na je stage, pancakes, soepen, hamburgers etc. Wat zul je weer blij zijn met het Hollandse stamppotje.
    Jullie proberen er toch nog de Hollandse eetgewoontes erin te houden begrijp ik.

Nog veel succes met het lab en tot de volgende keer,

groetjes,

Ad en Thea

• 14 Januari 2015 - 12:10

Els De Jong:

Hee Willem,

Dat gaat wel goed daar.
    In alle opzichten: gezelligheid, leuke dingen doen, ETEN.
    Nog n paar daagjes en dan mag het biertje!!!!!
    Ik mis deze ronde wel wat foto's. ( Maar die zullen er vast wel zijn.)

Groetjes Pa & Ma.

• 17 Januari 2015 - 14:38

Frank En Corné :

Hoera!!
    Gefeliciteerd met je verjaardag Willem, en nu verwachten we natuurlijk in het volgende verslag een uitgebreid verslag over het feest met natuurlijk een uitgebreide uitleg overalle hapjes, taart en snacks die je op hebt tijdens het feest. Precies zoals we van je gewend zijn

• 17 Januari 2015 - 16:55

Fam. Vree:

Hallo Willem,

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag en nog de beste wensen voor het nieuwe jaar.
    Een fijne dag gewenst en veel plezier.
    Groetjes van Jacqueline en Dick Jan Vree