Wat een gedoe zeg! - Reisverslag uit Burlington, Verenigde Staten van Willem Jong - WaarBenJij.nu Wat een gedoe zeg! - Reisverslag uit Burlington, Verenigde Staten van Willem Jong - WaarBenJij.nu

Wat een gedoe zeg!

Door: Willem

Blijf op de hoogte en volg Willem

02 Oktober 2014 | Verenigde Staten, Burlington

Er stonden voor deze week geen experimenten voor mijn onderzoek ingepland.Dit omdat de cellen nog niet goed genoeg gegroeid waren om te gebruiken. Halverwege de week waren ze confluent genoeg, maar toen Milena ze uitgeplaat had, bleek er toch iets raar mee te zijn dus die cellen heeft ze weggegooid. Hopelijk kunnen ze maandag uitgeplaat worden en dan dan ik er de rest van volgende week mee verder. Maar ondanks geen geplande experimenten niet stil gezetten. Maandag en dinsdag kleine dingentjes gedaan, ook met Aida naar de muizen geweest om ze te weenen. Dit wil zeggen dat je de pups bij de moeder weghaald en de mannetjes en vrouwtjes apart in nieuwe bakken doet. Vervolgens ook uren op het administratiekantoor geweest om te regelen dat we betaald worden. Er bleek dat er iets niet goed was met formulieren maar niemand wist echt wat. En ook nog twee prestenties gevolgd. Tussendoor aan het projectplan gewerkt. Woensdag begonnen met een labmeeting, gevolgd door weer een uur in het administratiekantoor. Verder woensdag nog een ELISA voor Milena uitgevoerd en met earpunches bij de muizen gedaan. Hierbij knip je een klein rondje uit een oor om ze later aan te herkennen en om het genotype mee vast te stellen. Donderdag naar een man geweest die alles van belastingen en lonen afweet voor het regen van de loonbelasting (als het goed is val ik onder regeling waardoor ik geen loonsbelasting hoef te betalen) en naar Payroll geweest om formulieren in te leveren. Dus hopelijk kunnen we nu betaald worden. Verder ook nog naar COMIS geweest. Ik had namelijk een account, maar ik kon niet inloggen. Nu bleek het dat mijn account geen toestemming had om op de computer te kunnen inloggen. Erg handig dus. Verder nog een ELISA voor Milena gedaan. Maar nu bleek dat bij deze ELISA en die van gister de concentraties gemeten eiwit hoger lag dan de standaard reeks (hierdoor vallen de onbekende monster uit de bekende concentratie reeks en is het niet zeker te zeggen dat de berekende onbekende concentraties correct zijn), dus waarschijnlijk moeten ze volgende week allebei opnieuw. Maar ja, na deze korte week van veel geregel en gedoe gaan Jana en ik ervan tussen. We gaan namelijk een weekeindje naar .......!

• 03 Oktober 2014 - 14:47

Frank En Corné :

Een heel gedoe Willem, maar wel noodzakelijk om brood op de plank te krijgen

• 04 Oktober 2014 - 20:11

Els De Jong:

Raden maar, geniet er lekker van.

• 05 Oktober 2014 - 18:23

Ilse:

Geen pizza op deze week? hihi

Hoe was je weekend in Boston?

Jochem, Martin, Paul en ik zijn bij het huis van opa en oma geweest om nog te kijken naar wat spullen. Maar zeg gerust rommel. Jochem heeft een stuk of 20 weckpotten meegenomen, een oude basquille/weegschaal en nog wat oude meuk. Verder stond er niet veel soeps meer. Ik had nog wat kerstballen gevonden.

Grts Ilse

• 06 Oktober 2014 - 10:23

Jochem:

Willem, Ilse heeft nog boeken voor jou liggen!