Weer twee weken voorbij gevlogen - Reisverslag uit Burlington, Verenigde Staten van Willem Jong - WaarBenJij.nu Weer twee weken voorbij gevlogen - Reisverslag uit Burlington, Verenigde Staten van Willem Jong - WaarBenJij.nu

Weer twee weken voorbij gevlogen

Door: Willem

Blijf op de hoogte en volg Willem

19 Oktober 2014 | Verenigde Staten, Burlington

Nadat we om vijf uur terug waren van Bosten, ging om 8 uur de wekker alweer om weer gewoon te gaan werken. De cellen waarop we aan het wachten waren, waren confluent genoeg om uitgeplaat te worden. Hierdoor stonden er vanaf dinsdag weer exposure experimenten, ELISA’s, Westenblots en HPLC assay op het programma voor deze en begin volgende week. Helaas waren hadden we geen goede negatieve controle meegenomen, waardoor we niet zeker konden zeggen of het verwachte effect hadden behaald, al zag het er wel zo uit.
Zaterdags geprobeerd om pompoensoep te maken. Bij het gebrek aan een staafmixer en een aantal ingrediënten toch zelf maar een beetje een recept verzonnen. De bereidingstijd van het originele recept was 55 min, maar ik ben ruim 6 uur bezig geweest voordat het af was. Vooral bezig geweest om de pompoen in zo’n kleine mogelijke stukjes te snijden en de pompoenpuree na het koken door een vergiet te duwen (aangezien ik geen staafmixer had). Maar het resultaat mocht er zijn. De soep was zeer goed gelukt en was ook erg lekker.
Zondags samen met Jana naar The North Face-winkel in Downtown Burlington geweest om een winterjas te gaan kopen. Ze hadden een hoop leuke, en vooral warme jassen, maar helaas niet voor een vriendelijk prijsje. De goedkoopste die we konden vinden was 250 dollar. Toch niet met lege handen naar huis gegaan, ze hadden er wel een hele mooie, niet al te dure warme vest. Het was super weer vandaag, dus nog een eindje gaan lopen in de prachtige herfstkleuren bij Centennial Woods.
Na het weekend op het lab de experimenten van vorige week afgerond. Deze week hoefde we gelukkig niet op de cellen te wachten konden we de experimenten van vorige opnieuw herhalen, nu met wel goede controles. De eerste resultaten zien er goed uit, hopelijk de rest ook. Waarschijnlijk kan ik volgende week of over twee weken ook al beginnen met de in vivo experimenten op de muizen.
Vrijdags ook wifi geregeld, nu gebruiken/delen we de wifi van/met onze boven buren. ’s Avonds al meteen bijna 3 uur geskypet met Scouting, aangezien het Jota/Joti weekend is. Het was leuk om Sjoerd, Frank, Geert, Sacha, Gert, Anouk, Jules, Jurgen en de andere weer eens te zien. Zaterdags ook nog ruim 3 uur geskypet, nu waren onder andere Daphne, Sander, Peter en Scouts er. Het was erg leuk om iedereen weer een keer te zien!!
Zondags lekker uitgeslapen, boodschappen gedaan en genikst.
Het weer is de afgelopen weken we “slechter” geworden. Na een paar zonnige en warme dagen begin vorige week, is het nu kouder en regenachtiger geworden. Komende week voorspellen ze het niet warmer dan 15°C en regenachtig.

• 20 Oktober 2014 - 20:00

Frank En Corné :

Volgens mij heb jij Frank geïnspireerd met je pompoen vragen, want ook wij hebben zaterdag een pompoensoep op. Toeval?! ;)
    Was leuk om vrijdagavond iedereen te zien rennen naar de pc en telefoon om te gaan Skypen met je. Mooi om zo toch de leuke momenten met Amerika te kunnen delen, toch? Volgens mij vond iedereen in Riel het ook heel erg leuk. Zo zag het er in ieder geval uit.

Geniet er van... Voordat het te koud word.

Groeten
    Corné